lördag 5 september 2009

Barquisimeto!

God morgon!
Igår så åkte vi från Caracas till Barquisimeto där vi ska köra första spelningen på turnén (söndag).


När vi kom fram klockan 05.xx så möttes vi av en mycket udda syn, utanför polisstationen där vi gick ur taxin stod det ca 10 tjejer och dansade till skithög musik som pumpades ur deras bil. Tyckte detta var konstigt tills vi märkte att barnen fortfarande var ute och lekte på lekplatserna och grillarna var fortfarande igång utanför husen. Fest över hela stället.
"It is friday", säger vår guide.
Sen blev vi erbjudna att gå och äta kyckling.

Allt flyter på som planerat förutom diverse solskyddskrämer som inte fungerar. Något som kommer synas på bilderna!
Bilderna kommer när vi har hittat en vettig dator.

Har lärt oss att man inte ska lägga i en snus framför militären/polisen (frågade var skillnaden var för befolkningen och vår guide skakade bara på huvudet) för att de lätt misstar det för någon tyngre drog och då kan bestämma sig att de vill ha dina pengar. På flygplatsen så undrade jag varför mynningen på Ak47:an, som jag stod och beundrade, lätt började peka åt mitt håll när jag tog fram dosan. Pjuh!

Nu ska jag försöka banka liv i Pontus som ligger och sover så sött här brevid. Sen blir det frukost, öl och lite sightseeing.
Ha det gött tills nästa gång.

/John

1 kommentar:

  1. Dansen ni beskådade kallas "krigsdans" och med eller utan snus så vill nog polis och militären där borta ha era dollars, och banka liv i Pontus är lönlöst, men sätt en öl till örat och öppna den, då reser han sig upp och ropar MUSIK!!!

    SvaraRadera